Uczymy programowania
Umiejętność programowania to także umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów. Ucząc się programowania lepiej rozumiemy współczesny świat i zachodzące w nim zmiany. Dzięki kodowaniu bardziej świadomie posługujemy się nowymi technologiami, a przede wszystkim – pewniej i bezpieczniej korzystamy z wszechobecnych elektronicznych urządzeń i usług.
Rozwój technologiczny idzie do przodu – nie pozwólmy nikomu zostać w tyle.
Myślenie przyczynowo-skutkowe
Naszą misją jest wprowadzenie w cyfrowy świat już kilkuletnich dzieci. Małe dzieci są ciekawe świata, szybko chłoną wiedzę. To najlepszy moment na naukę myślenia przyczynowo-skutkowego. Myślący i przewidujący konsekwencje swoich działań młody człowiek mniej narażony jest na negatywny wpływ swoich rówieśników, negatywnych idoli, nie będzie podążał za impulsami i nie będzie podejmował decyzji na podstawie powierzchownych danych (np. reklamy).
Wytrwałość i kreatywność
Wytrwałość i kreatywność to cechy, dzięki którym osiągniemy w życiu każdy z postawionych sobie celów i zrealizujemy każdy pomysł i marzenie. Napisanie programu, który będzie spełniał nasze wymagania, pochłania często wiele godzin pracy i niestandardowych dróg dojścia do celu. Najczęściej nie ma jednego rozwiązania i jednej ścieżki, ilu programistów tyle pomysłów. Cechy wykształcone podczas nauki pisania kodu to inwestycja nie tylko w rozwój zawodowy ale przede wszystkim osobisty, to budowanie mocnego charakteru i człowieka, który zawsze zwycięża.
Matematyka i sprawczość
Po co mi ta matematyka? Czy ja kiedykolwiek w życiu będę liczył coś za pomocą równania z dwiema niewiadomymi? – Te pytania często pojawiają się uczniowskich głowach. Programowanie to też matematyka: liczby, systemy, zmienne, zbiory i wartości to pojęcia matematyczne, bez których nie dałoby się programować. Kodowanie to matematyka, którą można zastosować w życiu. Nic nie motywuje bardziej, niż stworzenie czegoś, co rzeczywiście działa i widać tego namacalny efekt.
Komputer nie tylko do grania
Młodzież spędza całe dnie przed komputerem i z komórką w ręku – wielu już próbowało z tym walczyć: w domu, w szkole, w przedszkolu, rodzice, nauczyciele, pedagodzy… Przegrali. Zamiast próbować cofnąć czas do ery bez wirtualnego świata pokazujmy młodym ludziom do czego te narzędzia skutecznie i mądrze wykorzystać. Komputer i Internet to nie tylko źródło rozrywki. To przede wszystkim potężne narzędzia do rozwoju społeczeństwa, gospodarki i nauki.
Bezpieczeństwo
Mowa nienawiści, kradzieże, oszustwa, wykorzystywanie danych, wirusy. Najlepszym sposobem obrony jest świadomość zagrożenia i znajomość mechanizmów jego działania. Na zagrożenia wirtualnego świata najbardziej narażone są osoby, które nie do końca swobodnie się w nim czują i poruszają. Znając dogłębnie dane środowisko, możemy skutecznie bronić się i unikać czyhających w nim niebezpieczeństw.
Wykluczenie cyfrowe
Rozwój technologiczny spowodował przeniesienie wielu form życia społecznego do przestrzeni cyfrowej. Także administracja państwowa oferuje elektroniczny dostęp do urzędów i stale powiększają zakres usług świadczonych przez Internet. Stał się on wszechstronnym narzędziem, służącym do sprawnego i skutecznego poruszania się w przestrzeni społecznej, mającym coraz większy wpływ na rozwój kompetencji społecznych jednostki. Jest nie tylko sposobem komunikacji i źródłem informacji, ale pozwala na załatwienie wielu spraw bez potrzeby wychodzenia z domu. Staliśmy się społeczeństwem informacyjnym. Złożone czynniki wpływają na to, że pewne osoby i grupy społeczne są zagrożone wykluczeniem cyfrowym. Dotyczy to osób starszych, z obszarów wiejskich, z niskim poziomem wykształcenia, niepełnosprawnych i w trudnej sytuacji materialnej.
Realizując nasze projekty pragniemy dotrzeć do wszystkich osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym, aby w sposób przystępny wprowadzić każdego do społeczeństwa informacyjnego i nauczyć bezpiecznego i sprawnego w nim funkcjonowania.